Tackar 500, Börjar bli riktigt nöjd med..S 500 R wrote:Riktigt fin bil... dom 5T:na går ju så jäkla bra!!
Stelunex Desert Storm Baja 5T
Re: Stelunex Desert Storm Baja 5T
Hmmmm, sitter och letar efter bra "kofångare bak som ska agera skydd åt min pro pipe.
Vad tror ni om denna?!?
http://shopping.netsuite.com/s.nl/c.885 ... id.6077/.f" onclick="window.open(this.href);return false;
Måste man även ha denna för att montera?!
http://shopping.netsuite.com/s.nl/c.885 ... id.6883/.f" onclick="window.open(this.href);return false;
Tycker den ser rätt cool ut...
Eller är det någon som har hittat någon annan att rekomendera.. ???! Hjälp en stackars kofångarlös Stockholmare att hitta något bra..
Vad tror ni om denna?!?
http://shopping.netsuite.com/s.nl/c.885 ... id.6077/.f" onclick="window.open(this.href);return false;
Måste man även ha denna för att montera?!
http://shopping.netsuite.com/s.nl/c.885 ... id.6883/.f" onclick="window.open(this.href);return false;
Tycker den ser rätt cool ut...
Eller är det någon som har hittat någon annan att rekomendera.. ???! Hjälp en stackars kofångarlös Stockholmare att hitta något bra..
Hur skiljer sig 5T från 5B rent köregenskapsmässigt? Skulle vara intressant att få en lite beskrivning 
Letar Baja 5B
Den flyter mycket bättre när det är ojämnt, det ser nästan ut som om den går på luftkuddar.waqr wrote:Hur skiljer sig 5T från 5B rent köregenskapsmässigt? Skulle vara intressant att få en lite beskrivning
Den hugger inte i kurvorna, tack vare den högre profilen på däcken sladdar den istället för att hugga. 5b låga däcksprofil gör att beadlocken gärna skär in i banan vilket inte 5t gör.
Om den rullar landar den nästan alltid på hjulen igen och framför allt räddar frontbumpern bilen många gånger när man råkar landa fel.
Den behöver inte nödvändigtvis vara snabbare än en 5b men den är mycket mer förlåtande att köra.
Ovan gäller erfarenheterna från vår bana i Vimmerby.
Jag tar en 5t alla dar i veckan jämfört med en 5b även om vår snabbast förare rattar b.
***SLUT OT***
Handbyggd Dodge WC52 1:6
Kan inte annat än instämma med TEN.. Det känns verkligen som att bilen flyter över de flest ojämnheter där 5B hoppar och skuttar.. Gillar verkligen att ratta 5T....

- J.A racing
Konstigt att det kan skilja så på gången på dessa 2 de e ju samma bil, förutom hjul och kaross samt nått smått. 
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Men så är det! Alla som var på träffen såg ju detta fenomnet.
- J.A racing
Jo jag har sett det med men varför??S 500 R wrote:Men så är det! Alla som var på träffen såg ju detta fenomnet.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Det är en jäkligt bra fråga som jag inte har något bra svar på.J.A racing wrote:Jo jag har sett det med men varför??S 500 R wrote:Men så är det! Alla som var på träffen såg ju detta fenomnet.
Däcken gör sitt.. Där sitter nog en hel del.. Både bredd och höjd.J.A racing wrote:Jo jag har sett det med men varför??S 500 R wrote:Men så är det! Alla som var på träffen såg ju detta fenomnet.
Det räcker inte.Det måste vara nått mer?
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Kanske har nåt med vikten att göra. 5T är ju faktiskt 3kg tyngre 5B. 
Billös expertkommentator..
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
det gör nog sitt till.
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
Helt sjukt, beställde en del delar hos DDM i söndags och idag kom paketet.
Tro att jag blev glad...
Fick bla, hem bla hem MXT fram & Bak, Hood straps, blåa fjädrar, koppling, fullforce soppa kit, dominator pipa, ATX splash guards fram & bak, ett par DDM racing klistermärken mest för skojs skull. Men de passade bra. Och lite bra at ha delar.
Splash guarden tror jag kommer bi kanon, har monterat fram och det ser ut att täcka en större del.
En bild på Splash guarden fram. Och en bild på bestarna..
Fick bla, hem bla hem MXT fram & Bak, Hood straps, blåa fjädrar, koppling, fullforce soppa kit, dominator pipa, ATX splash guards fram & bak, ett par DDM racing klistermärken mest för skojs skull. Men de passade bra. Och lite bra at ha delar.
Splash guarden tror jag kommer bi kanon, har monterat fram och det ser ut att täcka en större del.
En bild på Splash guarden fram. Och en bild på bestarna..
- Attachments
-
- P1000667.JPG (233.27 KiB) Viewed 2817 times
-
- P1000659.JPG (231.88 KiB) Viewed 2817 times
Dom måste göra sitt till!