"Projekt" Eletric Baja 5B SS
Re: "Projekt" Eletric Baja 5B SS
Nu är karren fixad. Är på jakt efter en glasfiber stav lagom tunn som jag kan ha där bak och sätta en vimpel på. Funderar på om man kan köpa en sån som man fick ha på sin cykel när man var liten med orange vimpel på.
Någon som vet?
Någon som vet?
"Go Big or Go Home"
HPI Baja 5B SS "Eletric", 8S
En sådan har jag haft på 5B. Jag testade för skoj skull. Men efter ett par eller fler tal volter så gick pinnen av.Men det var kul så länge det vara.
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Funkar det inte med en fjädrande radioantenn. Finns säkert nåt billigt på biltema 
Billös expertkommentator..
Det kunde kanske vara något. Skall genast kolla.Bjuggen wrote:Funkar det inte med en fjädrande radioantenn. Finns säkert nåt billigt på biltema
"Go Big or Go Home"
Det blev en glasfiber kärna från en fiberkabel som vi hade på jobbet. Sen så gjorde jag en liten vimlen som jag liminerade och klippte till. Satte dit den med buntband.
Jag funderar på om jag skall sälja min Slash för att få loss lite cash till att köpa flera batterier?
Sen verkar det som att CC skall komma med en ESC som klarar 10S Liposar. Så man ska kanske vänta.
Nu har jag en kör tid på 20-30 min beroende på underlaget. Kör jag på stranden i den lösa sand som är där så är det kanske 15-20min. Finna lite större batterier som jag måste ta bort den låda som mottagaren och servona sitter på/i.
Det går kanske att dremla till den så man kan ha kvar den fast mindre.
Är det någon som behöver ett nytt mottagar batteri 4600mAh 6V så skicka PM.
Jag funderar på om jag skall sälja min Slash för att få loss lite cash till att köpa flera batterier?
Sen verkar det som att CC skall komma med en ESC som klarar 10S Liposar. Så man ska kanske vänta.
Nu har jag en kör tid på 20-30 min beroende på underlaget. Kör jag på stranden i den lösa sand som är där så är det kanske 15-20min. Finna lite större batterier som jag måste ta bort den låda som mottagaren och servona sitter på/i.
Det går kanske att dremla till den så man kan ha kvar den fast mindre.
Är det någon som behöver ett nytt mottagar batteri 4600mAh 6V så skicka PM.
"Go Big or Go Home"
Idag har det första riktigt stora bakslaget kommit. Var och körde med bilen häromdagen utan några problem.
Idag var det grannt väder så jag tänkte köra lite. Plockade med allt och när jag kopplade ihop batteriet med Escen så hände inget.
Allt var helt dött.
Efter att ha provat att koppla in några andra batterier och tagit fram multimetern och mätt lite på batterierna och på själva Esc, kollat kablar och kontakter. Så kan det inte vara något annat än att den har dött.
Efter ett samtal med swedrc så löste det sig att jag kommer få låna en ESC av honom (vilket jag tycker är jäkligt schysst)
Medans min är på reperation i USA. Vilket säkert tar lika lång tid som sist. 1,5 månad.
Idag var det grannt väder så jag tänkte köra lite. Plockade med allt och när jag kopplade ihop batteriet med Escen så hände inget.
Efter att ha provat att koppla in några andra batterier och tagit fram multimetern och mätt lite på batterierna och på själva Esc, kollat kablar och kontakter. Så kan det inte vara något annat än att den har dött.
Efter ett samtal med swedrc så löste det sig att jag kommer få låna en ESC av honom (vilket jag tycker är jäkligt schysst)
Medans min är på reperation i USA. Vilket säkert tar lika lång tid som sist. 1,5 månad.
"Go Big or Go Home"
Tungt! Bra jobb av SwedRC!
Ja det var jäkligt nice att få låna en. Jag hoppas bara att det inte är några mer problem med motorn.S 500 R wrote:Tungt! Bra jobb av SwedRC!
Jag får inget svar ifrån Castle Creations så när jag har provat med den som jag får låna så ska jag försöka ringa till dom.
"Go Big or Go Home"
Idag så kom "låne" ESCen och allting fungerar kanon igen.( men jag måste rensa diff huset på grus för jag har tappat skruvar och det har öppnat sig)
Ringde till USA och pratade med en kille på Castle om mitt problem. Han sa att det var tydligen något mera som var lite knas så de jobbar på en V3 så nu när jag skickar in min så kommer de att uppgradera min med så mycket nya komponenter som behövs så den blir så nära en V3 som det går i dagsläget.
Så nu är jag snart körandes igen.
Ringde till USA och pratade med en kille på Castle om mitt problem. Han sa att det var tydligen något mera som var lite knas så de jobbar på en V3 så nu när jag skickar in min så kommer de att uppgradera min med så mycket nya komponenter som behövs så den blir så nära en V3 som det går i dagsläget.
Så nu är jag snart körandes igen.
"Go Big or Go Home"
Lite bilder på mitt kamera fäste för att filma "onboard" och på min flagga
"Go Big or Go Home"
Idag så var jag och gcbossen och körde i grushålan i Åhus. Det var roligt att köra lite.
Så det får vi göra fler gånger. Det finns kanske någon mer i närheten av Kristianstad som kan vara sugen på att köra lite nån dag.
Till nästa gång ska vi nog ta fram spaden så vi kan bygga lite, då hade det varit kul om vi var flera.
Tack för reservdelen. Ska nog fixa den där e-clip modden sen när jag får tid.
Så det får vi göra fler gånger. Det finns kanske någon mer i närheten av Kristianstad som kan vara sugen på att köra lite nån dag.
Till nästa gång ska vi nog ta fram spaden så vi kan bygga lite, då hade det varit kul om vi var flera.
Tack för reservdelen. Ska nog fixa den där e-clip modden sen när jag får tid.
"Go Big or Go Home"
Var ligger den grushålan i Åhus? Jag har ju bara 3mil till Åhus.
Hpi Sprint Drift
Venom Vmx 450
Traxxas Slash 4x4
Venom Vmx 450
Traxxas Slash 4x4
Ny liten filmsnutt
[youtube][/youtube]
Grushålan ligger på vägen mellan Åhus och Åsum precis utanför Åhus mitt emot brukshundsklubben.
[youtube][/youtube]
Grushålan ligger på vägen mellan Åhus och Åsum precis utanför Åhus mitt emot brukshundsklubben.
"Go Big or Go Home"
Lite nya delar monterade.
Hostile Rear Hub carrier. Jag valde de som var med stora lager istället för de som var lättade.
Dessa är ändå lättare än original delarna.
Sen passade jag på att montera UberRB axel extenders som vägde typ inget.
Bilen känns lite mera stabil. Den blev breddad rätt mycket tycker jag. Tog en bild för att jänmföra. Ska montera de nya Turtle delarna idag.
Om vädret håller sig så kan man kanske köra lite i eftermiddag
Hostile Rear Hub carrier. Jag valde de som var med stora lager istället för de som var lättade.
Dessa är ändå lättare än original delarna.
Sen passade jag på att montera UberRB axel extenders som vägde typ inget.
Bilen känns lite mera stabil. Den blev breddad rätt mycket tycker jag. Tog en bild för att jänmföra. Ska montera de nya Turtle delarna idag.
Om vädret håller sig så kan man kanske köra lite i eftermiddag
"Go Big or Go Home"
Polarens Inferno VE gör en backflip.
Jag provade med Bajan som vägen typ 3-4 gånger så mycket och det blev platt fall som en sköldpadda på ryggen hehe.
Inget att visa med andra ord.
[youtube][/youtube]
Jag provade med Bajan som vägen typ 3-4 gånger så mycket och det blev platt fall som en sköldpadda på ryggen hehe.
Inget att visa med andra ord.
[youtube][/youtube]
"Go Big or Go Home"