Mr_Rustlers FG Jeep

Alla Offroad-projekt
S 500 R
Hedersmedlem

Re: Mr_Rustlers FG Jeep

Post by S 500 R » 29 Sep 2011, 20:40

Jag körde en FG monster beetle mitt första år så jag har testat denna med.
☆Styr med: Sanwa M11X och MT-4☆
ÄNTLIGEN klar med min 5b
nu finns vi på facebook oxå, RcBash.se

Sponsor

Sponsor

waqr
Phone Number: 0709998877

Post by waqr » 29 Sep 2011, 21:53

Robban.z wrote:Hmmm!! Håller inte alls med. :curse: . FG Håller riktigt bra. Gammal kostruktion?? 4wd kom väl för några år sen bara.. Eller?? Några små uppgraderingar måste ju göras men det gäller ju HPI mfl ochså! Trist att ni alltid måste prata så illa om en enligt mig en riktigt bra och pålitlig produkt!!! :!:
Håller med till 100%. Körde FG Monster under 2 år utan några problem alls. Riktigt hållbar och underbart rolig kärra. De enda svaga punkterna är väl egentligen motorfästena och gearplaten som bör bytas till aluminium för en bättre hållbarhet. Dock behövs det ju liknande uppdateringar även på HPI:n precis som Robban säger.

Förstår inte heller varför en del pratar så negativt om FG bilarna :hmm:
Letar Baja 5B

Speedup
Phone Number: 0768000221

Post by Speedup » 29 Sep 2011, 22:52

okey ojj då var FG så gammal :hmm:
ja alltså ja vet ju att hpi håller för de ja är ute efter så tror de blir nån av de modellerna iaf när ja väl kommer till dagen å beställa.. bara att min tjej vill att ja köper FG iställer.. för den va snygg på bild sa hon :lol2:
Lusse wrote:Det är två helt olika bilar. Du kan inte köra FG som du kan med HPI.FG'n är en gammal konstruktion.HPI'n är från 2006. FG kom till 1990.Så det skiljer 16år på bilarnas konstruktion.
Losi 5ive-T Grafil Bodies. G-Raptor

Speedup

Post by Speedup » 29 Sep 2011, 22:58

okey tänkte fg 4x4 för de blir ju snart vinter å de var inte så dyra å köpa iaf inte den på swedrc sida.
ja kan säga att ja fortfrande inte är säker på vilken de blir av dessa två märken men uppgraderingar värkar vara nödvändiga på dåda..
waqr wrote:
Robban.z wrote:Hmmm!! Håller inte alls med. :curse: . FG Håller riktigt bra. Gammal kostruktion?? 4wd kom väl för några år sen bara.. Eller?? Några små uppgraderingar måste ju göras men det gäller ju HPI mfl ochså! Trist att ni alltid måste prata så illa om en enligt mig en riktigt bra och pålitlig produkt!!! :!:
Håller med till 100%. Körde FG Monster under 2 år utan några problem alls. Riktigt hållbar och underbart rolig kärra. De enda svaga punkterna är väl egentligen motorfästena och gearplaten som bör bytas till aluminium för en bättre hållbarhet. Dock behövs det ju liknande uppdateringar även på HPI:n precis som Robban säger.

Förstår inte heller varför en del pratar så negativt om FG bilarna :hmm:

Mr_Rustler

Post by Mr_Rustler » 29 Sep 2011, 23:27

Fg är inget som är dåligt! Förstår inte heller att det skall pratas negativt om dena grymma bil! Jag har kört med min FG i 5 år nu! och den har hållt jäkligt bra! Trots att jag har kört en del uppvisningar. Och dom har inte alltid varit snälla! Motorfesterna fungerade för mig i nästan 4 år! Så där e inget jag ser e dåligt! Huvuddrevet (plast) går sönder ibland ( beror på hur man kör ) gasar vid fel tillfällen med mm! Samma med driv-hubbarna som går in i diffen! Dom kan med gå av ibland! Jag kör Jäkligt mk original på min FG!!!! Kanonbilar för den prispengen tk jag!!!! Sän tk alla olika om allt!!!

Mvh// Mattias
Kör:
FG MonsterJeep 30,5cc
Baja Clone 26cc

Styr:
Futaba 3PK

Mr_Rustler

Post by Mr_Rustler » 29 Sep 2011, 23:33

Återgå till tråden min så har jag idag gjort klart allt med motorn och göra!! NU går jag på framvagnen och kollar igenom denna!!! Behövs ej men alltid kul att ha koll på sakerna ändå :thumbsup:
Kör:
FG MonsterJeep 30,5cc
Baja Clone 26cc

Styr:
Futaba 3PK

Speedup

Post by Speedup » 30 Sep 2011, 00:38

oki nice.. ne ja har bara sätt en sån du har live var inget fel alls :P
kunde du köra 4 år med orginal motor feste är de inte dåligt utan mera man kan ha otur eller tur som med allt, lätt sagt FG är inte alls dåligt helt enkelt..
eftersom ja tänkte fg 4x4 å de är nice i alla synvinklar å när ja inte provat de märket kan de vara värt de :P
Mattias förlåt för att ja låna din tråd :oopsboard:

Mr_Rustler wrote:Fg är inget som är dåligt! Förstår inte heller att det skall pratas negativt om dena grymma bil! Jag har kört med min FG i 5 år nu! och den har hållt jäkligt bra! Trots att jag har kört en del uppvisningar. Och dom har inte alltid varit snälla! Motorfesterna fungerade för mig i nästan 4 år! Så där e inget jag ser e dåligt! Huvuddrevet (plast) går sönder ibland ( beror på hur man kör ) gasar vid fel tillfällen med mm! Samma med driv-hubbarna som går in i diffen! Dom kan med gå av ibland! Jag kör Jäkligt mk original på min FG!!!! Kanonbilar för den prispengen tk jag!!!! Sän tk alla olika om allt!!!

Mvh// Mattias

Mr_Rustler

Post by Mr_Rustler » 30 Sep 2011, 01:30

Ingen fara hehehe :sunglasses:
Kör:
FG MonsterJeep 30,5cc
Baja Clone 26cc

Styr:
Futaba 3PK

Lusse
Phone Number: 0739951152

Post by Lusse » 30 Sep 2011, 15:38

Det jag skrev var att det är en gammal konstruktion.Men för dom pengarna så är det en bra bil. (Tex som ny börjar bil.) Men skall man köra off rod så är HPI 5B svår slagen..
För låt för :ot: Mattias..
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S

Mr_Rustler

Post by Mr_Rustler » 04 Oct 2011, 01:09

Dagens uppdatering är att jag börjat med servo plattan! Gör rent allt och kollar igenom srvona!!! KOllar igenom kablarna så inget har skadats lr nått!!!

Tips på att skydda servona mot fukt???

Mvh// Matte
Kör:
FG MonsterJeep 30,5cc
Baja Clone 26cc

Styr:
Futaba 3PK

Mr_Rustler

Post by Mr_Rustler » 04 Oct 2011, 13:21

Nu är servo-platan klar :) Blev såklart lite polering oxå :rock2: Servona har gåtts igenom med kablar och drev :) Såg kanon ut :sunglasses:

Image
Image

Nu är det servo räddaren som skall bytas ut till en lite starkare! ena bromsen skall jag byta vajer och hölje på!
Image

Även pipan blev svetsad :) Sprack efter MonsterRacet i ED!!!!

Image

Mvh// Matte
Kör:
FG MonsterJeep 30,5cc
Baja Clone 26cc

Styr:
Futaba 3PK

Mr_Rustler

Post by Mr_Rustler » 04 Oct 2011, 20:37

Nya servo-räddaren klar :)

Image
Kör:
FG MonsterJeep 30,5cc
Baja Clone 26cc

Styr:
Futaba 3PK

Robban.z

Post by Robban.z » 04 Oct 2011, 21:20

Ser riktigt bra ut alltihopa!! :thumbsup:
Traxxas E-Maxx
Team Losi LST2
Team Magig G4
Turnigy Trailblacer BL 1/6
Associated SC10 4x4 Mamba pro
mm mm

Mr_Rustler

Post by Mr_Rustler » 04 Oct 2011, 22:57

Tack tack :D
Kör:
FG MonsterJeep 30,5cc
Baja Clone 26cc

Styr:
Futaba 3PK

Mr_Rustler

Post by Mr_Rustler » 05 Oct 2011, 21:32

Nu har jag tröttnat på en slitna tråkiga röda färgen i stötdämparna!! jag gjorde så här istället!!! :thumbsup:

Jobbet med ett nytt utseende på bilen med lite blåa detaljer med den nya karossen!!

Hoppas ni tk om det :sunglasses: Bling Bling

Image

Image
Kör:
FG MonsterJeep 30,5cc
Baja Clone 26cc

Styr:
Futaba 3PK

Post Reply