Adrenaline's baja 5t

Alla Offroad-projekt
adrenaline

Re: Adrenaline's baja 5t

Post by adrenaline » 10 Mar 2012, 13:53

lade precis en beställning på paddel däck och foams!
o såklart en massa bra o ha grejjer som axle/shock boots,div o-ringar,kraken rc hinge pins stainless,muttar mm :thumbsup:
och snart får jag min beställning från largescale racing, så snart ska de köras :drive: :drive: :drive:

Sponsor

Sponsor

adrenaline

Post by adrenaline » 14 Mar 2012, 20:29

idag fick jag hem flm axlar som ska monteras på fredag kväll då jag och bror ska ha mek kväll så vi får nån ordning på bilarna :drive:
de som är kvar nu är: 17t pinion drev, montera nya driv axlarna, byta soppa slangar och fäste till kräng.hämmare bak

adrenaline

Post by adrenaline » 09 Apr 2012, 18:51

idag har det hänt lite grejjer med 5t'n.enda felen efter ihopmonteringen är vinande ljud när man drar på möjligtvis vid dreven :hmm: och att den inte svänger tillräckligt bra. i luften så svänger den bra åt båda håll men inte när den står på backen?

började med och montera pitbull innerwells
Image

sen togs bilen ut för lite inkörning av ny kolvring, fan så skönt och höra den gå igen :rock2:
Image

har även monterat axle boot protectors
Image

och eftersom lillbror köpte paddeldäck var ja också tvungen att göra det
Image

Dave
Site Admin
Phone Number: 0706318394

Post by Dave » 09 Apr 2012, 19:21

Kolla spänningen på fjädern till servoräddaren !
Är den för mjukt ställd, eller servoräddaren är utsliten svänger dom uselt....
:thumbsup:

adrenaline

Post by adrenaline » 09 Apr 2012, 19:40

tack dave!
ska kolla upp det :drive:

adrenaline

Post by adrenaline » 11 Apr 2012, 21:28

då har man fått lite mer gjort då som fullforce rear swaybar mounts, fullforce axle caps och Team FastEddy Front Hub Cone
och krängt på nya trencher bakdäck som får användas till ban körning då mxt däcken nog är lite väl grova :rock2:

imorrn ska de dit en ny turtle pinion då klockan också är ny och tidigare så började jag montera kraken hins pins men de blev bara till hubbarna sen orkade ja inte mer.så de måste slutföras med

adrenaline

Post by adrenaline » 12 Apr 2012, 22:25

då har nya trencher däck kommit på plats bak
även turtle pinion

så nu ska skruvar "efterdras" sen är den redo för wild wild bash :rock2:

just de servo saver'n ska justeras med! hur nu de ska göras.har aldrig pillat med en sån? kör man och justerar tills de blir bra eller? och om man ska uppgradera de till alu eller nått bättre, vad ska man köpa då? har ju ingen i reserv så de måste med köpas

adrenaline

Post by adrenaline » 19 Apr 2012, 22:02

sådär, nu har bilen gått 4-5 tankar och går kanon efter att skruvat tillbaks svänghjuls muttern med locktite :thumbsup:
lät jävligt illa!
sen är de bara en hjulmutter som flygit sin väg och pitbulls inner wells som släpper vid bakhjuls åkning som hänt ett antal gånger :drive: men är riktigt nöjd med dem. framvagnen är nästan som ny fortfarande men bli skitigare bakåt men de är som natt och dag att köra med dem.
tycker de är jäkligt konstigt att ja inte kört sönder ett spurgear än? :hmm: förra säsongen hann ja inte köra en tank innan ett var rasat, fast de kanske beror på att lilla stål drevet är bytt och ny kopplings klocka med nya lager!

adrenaline

Post by adrenaline » 19 Apr 2012, 22:10

och jäklar vad förvånad jag blev när en tant på 60+ kommer fram med sin pudel och tycker bilarna är skit häftiga :rock2:
hon ville kolla på min bil under karossen osv, de var riktigt skojj att prata med henne :drive:

John

Post by John » 19 Apr 2012, 22:11

adrenaline wrote:och jäklar vad förvånad jag blev när en tant på 60+ kommer fram med sin pudel och tycker bilarna är skit häftiga :rock2:
hon ville kolla på min bil under karossen osv, de var riktigt skojj att prata med henne :drive:
Du lyckades inte värva med henne då? :thumbsup: Hade säkert inte vart helt omöjligt lät det som. :)

huSSe
Hedersmedlem
Phone Number: 0706663366

Post by huSSe » 19 Apr 2012, 22:17

adrenaline wrote:och jäklar vad förvånad jag blev när en tant på 60+ kommer fram med sin pudel och tycker bilarna är skit häftiga :rock2:

vissa kör med hund tricket. vi som kör med stora rc kör med hpi baja tricket! :thumbsup:
ju större bil desto större???? är väl så man säger??
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!

adrenaline

Post by adrenaline » 19 Apr 2012, 22:28

john: fan de tänkte jag inte på just då. blev helt paff när hon började prata :thumbsup:
husse: hahaha :drive:

Mats B

Post by Mats B » 19 Apr 2012, 23:47

huSSe wrote:

vissa kör med hund tricket. vi som kör med stora rc kör med hpi baja tricket! :thumbsup:
ju större bil desto större???? är väl så man säger??
Då ligger man ju väl till med en MCD Monster.. :? :? :lol: ;)
MCD UltimateCarbon K600 TWIN

adrenaline

Post by adrenaline » 21 Apr 2012, 19:19

och idag blev de fint väder så ja och brorsan drog ut o gasade med bajorna i grusgropen med paddel däcken. blev MÅNGA bakhjuls åkningar och slutade köringen med en landning på arlset så div grejjer kröktes :doh:

sen pussade jag bror att göra höga och långa hopp i sanden och då lossnade nedre skruven till stötdämparen igen för 3 gången så vi drog hem men jäfflar så kul det var :drive: :drive:

adrenaline

Post by adrenaline » 22 Apr 2012, 20:45

nu ikväll fick ja litet ryck och fortsatte och monterade kraken hinge pins i framvagnen. bara 2st kvar till baken men de monteras vid något ras där bak

är de dags för lite bilder här kanske? :hmm:

Post Reply