Tvätta av bilarna?

Frågor om inställningar till våra bilar
BeetleFun
Posts: 24
Joined: 04 Jul 2012, 19:27

Re: Tvätta av bilarna?

Post by BeetleFun » 18 Sep 2012, 16:01

Jag brukar borsta av bilen med en vanlig pensel efter varje körpass. Kör till 90% med slicks så det tar inte så lång tid att borsta av vilen. Körde en gång i regn och på gräsplan och vilken mängd gräs bilen hade samlat på sig, som en bättre gräsklippare :lol: Efter detta pass sköljde jag faktiskt av bilen med vattenslang och torkade av riktigt noga.

Sponsor

Sponsor
 

User avatar
BajaGute
Posts: 937
Joined: 26 Aug 2011, 19:14
Phone Number: 0730398712
Location: Sandhem
Contact:

Re: Tvätta av bilarna?

Post by BajaGute » 18 Sep 2012, 23:57

Jag måste nog efter att ha läst igenom tidigare inlägg i denna tråd, svara på saken att...

Tvätta av bilen??????????????????????????????? (okej har blåst av Gho5T med tryckluft EN gång)

Jag ser att en hel del använder tryckluft... vart gör tryckluften av skiten/dammet?

JO trycker in det i sprickor, lager osv osv överallt där de går att pressa in sånt...

Kan ge en kanske udda men ändå jämförelse, hjulmutter/bult på en personbil har från fabrik inte en gnutta smörjmedel, att dom får det efter en tid beror dels på okunskap men också på slitage vilket gör att de flesta väljer att smörja.

:hmm: vart var jag nu då (mitt i natten) JO just det ja, felet som uppstår på personbilarna i det fallet är just vatten i högt tryck som pressar in där det inte ska vara vatten...

JAJA nog från mig, ha de bäst alla bashare :)

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 32 guests