Loctite lossnar inte;(
Loctite lossnar inte;(
Hur får jag bort dessa?
Jag har satt de med loctite. Som ni vet sitter de i ankrande muttrar undertill, vilka nu slirar när jag försöker lossa skruvarna. De går inte komma åt för att kapa. Går detta att lösa eller gäller vinkelslipen typ;(
Jag har satt de med loctite. Som ni vet sitter de i ankrande muttrar undertill, vilka nu slirar när jag försöker lossa skruvarna. De går inte komma åt för att kapa. Går detta att lösa eller gäller vinkelslipen typ;(
Baja 5T OBR 30,5 VRC BigBore
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
Re: Loctite lossnar inte;(
borra upp dom funkar alltid eller såga ett spår i den och prova med en skruvmejsel
lägg lödkolven på skallen en stund så den blir varm och pröva sedan igen! brukar funka för mig!
ett rakt spår för platt mejsel underlättar efter du värmt!
ett rakt spår för platt mejsel underlättar efter du värmt!
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Eftersom muttrarna snurrar i plasten, är ju plastbitarna redan kass, och då är det inget annat att göra än att klippa / skära sönder plasten för att komma åt muttrarna.....
En Dremel gör jobbet fint, och då kan du även kapa upp ett spår för en spårmejsel istället.
Det är väl M5 ?
Själv skulle jag försöka borra ett 5mm hål i skruven ända ner till muttern.......men det är ju jag det
En Dremel gör jobbet fint, och då kan du även kapa upp ett spår för en spårmejsel istället.
Det är väl M5 ?
Själv skulle jag försöka borra ett 5mm hål i skruven ända ner till muttern.......men det är ju jag det
Jo, plasten är ju delvis kasst iom att den inte ger mothåll. men viss friktion ger den fortfarande. Hade jag bara fått loss skruven ur muttern kan jag fortsätta använda det. Har provat värma med kolv men gav för lite värme, och jag har ju väldigt lite mothåll att arbeta med;(Carbon-Dave wrote:Eftersom muttrarna snurrar i plasten, är ju plastbitarna redan kass, och då är det inget annat att göra än att klippa / skära sönder plasten för att komma åt muttrarna.....
Det är väl M5 ?
Har köpt ny koppling men kan alltså inte montera den innan jag löst detta!
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
Tror inte jag kan borra, Skiten kommer bara snurra för mig.
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
nu vet jag inte hur det ser ut, men om du kommer åt muttern med en mejsel kan du ju försöka kila fast muttern i plasten.
- J.A racing
Jag röstar också för att bprra bort skallen. Efter du gjort det är det bara trycka ner bulten med en annan bult eller nåt.
Håller med dig!Robban wrote:Jag röstar också för att bprra bort skallen. Efter du gjort det är det bara trycka ner bulten med en annan bult eller nåt.
jag har råkat ut för samma sak.Det enda du kan göra är klippa bort plasten runt muttern och sedan ta en näbb tång och hålla i mot med. Och nästa gång så använd inte locktite på nylock mutter.
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Nej, känner mig rätt dumLusse wrote:jag har råkat ut för samma sak.Det enda du kan göra är klippa bort plasten runt muttern och sedan ta en näbb tång och hålla i mot med. Och nästa gång så använd inte locktite på nylock mutter.
Har inte beslutat hur jag ska göra ännu. Monterade allt annat och byter orginaldäcken till MXT. Vet inte hur jag ska lösa det på bakdäcken dock. Det var inte så lätt. Får leta lite tips!
FAN vad gött dominatorn till 5t:n lät...
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
- J.A racing
Fram, är inga problem! Är ju skummfoam... Bak är ju fastare som är limmade orginal. Man måste kränga på däcken över hjul med foam. Funderar på att värma upp däcket samt använda diskmedel
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
- J.A racing
Va limmar Hpi bak foamen på fälgarna, de visste jag inte men då blir de ju genast värre.gcbossen wrote:Fram, är inga problem! Är ju skummfoam... Bak är ju fastare som är limmade orginal. Man måste kränga på däcken över hjul med foam. Funderar på att värma upp däcket samt använda diskmedel
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".