ANMÄLAN FRIKÖRNING SÖNDAG 14juni ALINGSÅS

Sveriges alla LS träffar
User avatar
Mats B
Posts: 5248
Joined: 30 Oct 2009, 21:53
Location: Reftele...Sveriges faktiskta mittpunkt ;)

Re: ANMÄLAN FRIKÖRNING SÖNDAG 14juni ALINGSÅS

Post by Mats B » 10 Jun 2015, 23:18

Gött grabbar...blir visst ett gött gäng på Söndag :clap2: :clap2: :drive: :drive:
MCD UltimateCarbon K600 TWIN

Sponsor

Sponsor
 

User avatar
Mats B
Posts: 5248
Joined: 30 Oct 2009, 21:53
Location: Reftele...Sveriges faktiskta mittpunkt ;)

Re: ANMÄLAN FRIKÖRNING SÖNDAG 14juni ALINGSÅS

Post by Mats B » 13 Jun 2015, 18:40

Packar bilen för fullt..... I morgon ska minsann bilarna få bekänna färg .
MCD UltimateCarbon K600 TWIN

User avatar
Lusse
Posts: 9355
Joined: 30 Oct 2009, 21:10
Location: Göteborg

Re: ANMÄLAN FRIKÖRNING SÖNDAG 14juni ALINGSÅS

Post by Lusse » 13 Jun 2015, 21:58

Det skall bli gött att se dig Mats.
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S

User avatar
Dave
Site Admin
Posts: 11635
Joined: 11 Feb 2010, 21:10
Phone Number: 0706318394
Location: Falköping

Re: ANMÄLAN FRIKÖRNING SÖNDAG 14juni ALINGSÅS

Post by Dave » 15 Jun 2015, 20:47

Hur gick det för er?
Några bilder?

User avatar
Mats B
Posts: 5248
Joined: 30 Oct 2009, 21:53
Location: Reftele...Sveriges faktiskta mittpunkt ;)

Re: ANMÄLAN FRIKÖRNING SÖNDAG 14juni ALINGSÅS

Post by Mats B » 15 Jun 2015, 21:40

Det var en perfekt dag med mycket sol & en hel del blåst ( perfekt med lite svalkande vind så man inte kände att man brände sig sönder & samman förens man kom i lä & då var det ju försent) :doh:

Men banan var riktigt underhållande & den bjöd upp till många goa figher med både min TSK1:a & min std Losi..

Generalen fick bekänna färg på banan & den var förvånansvärt lätthanterlig men det slutade med dålig drivning & jag trodde att kopplingen hade sagt upp sig så jag rev ner för att byta men det var inget fel på den, det visade sig istället vara en bakfälg som sagt upp sig totalt då hexen var vackert rundsvarvad & det som gjorde att den inte ville vara med mer var att sprinten till den främre utgående axeln från mittdiffen (spolen) hade gått av så att all kraft gick till bakaxeln & det pallade inte fälgen med..
( kan väl tillägga att jag gick in lite för att fresta den just för att hitta eventuella brister eller svagheter )..

Det är bara att fixa & fortsätta att förädla bilen vidare , tror faktiskt att den kan vara en av de mest körbara storkubiksbil i landet , Måste dock fortsätta att nåla in den då stiftet fortfarande inte är i närheten av att ha rätt oboy färg & den 4 taktar fortfarande nåt kopiöst men den funkade ändå helt suveränt som mossrivare :drive:

Hade med mig GoPro men det blev inte en enda film eller bild under dagen :doh:

Vill ge ett STORT tack till Patrik ( The New Guy) som verkligen gjort ett suveränt jobb.. :worship: :worship:
MCD UltimateCarbon K600 TWIN

User avatar
Dave
Site Admin
Posts: 11635
Joined: 11 Feb 2010, 21:10
Phone Number: 0706318394
Location: Falköping

Re: ANMÄLAN FRIKÖRNING SÖNDAG 14juni ALINGSÅS

Post by Dave » 15 Jun 2015, 23:01

Kul!
Mätte du temperaturen nåt på din ProMx Mats?

User avatar
Mats B
Posts: 5248
Joined: 30 Oct 2009, 21:53
Location: Reftele...Sveriges faktiskta mittpunkt ;)

Re: ANMÄLAN FRIKÖRNING SÖNDAG 14juni ALINGSÅS

Post by Mats B » 15 Jun 2015, 23:18

Visste att det var nåt jag glömt :doh:

Det varmaste på bilen var ju pipan iallafall.. :mrgreen:
MCD UltimateCarbon K600 TWIN

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 19 guests