Träffar på Tunarp Bashland (Sandhem)
Re: Träffar i Sandhems sandhåla
Ser fram mot många träffar i Sandhem nästa år,trevligt folk och bra område att köra i.
Behöver ni hjälp med nåt är det bara att höra av sig.
Ha det gott
Behöver ni hjälp med nåt är det bara att höra av sig.
Ha det gott
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Tror inte den extrasvängen så långt bort kommer att fungera.....
Terrängen välver ju åt fel håll där och det pallstället man skulle behöva upp i för att se dit, vill inte jag klättra upp i....
Sen kan man givetvis testa med alternativspår allteftersom, men om man krånglar till det för mycket blir det bara jobbigt.....
Tror också att det kan bli lite problem att se å höger om man har nån intill sig.....kanske får vrida pallstället lite.....
Banan enligt den blå linjen är c:a 210m !
Är väl i princip den sträckningen vi kört tidigare förutom att jag kortade in banan lite mot parkeringen till
Terrängen välver ju åt fel håll där och det pallstället man skulle behöva upp i för att se dit, vill inte jag klättra upp i....
Sen kan man givetvis testa med alternativspår allteftersom, men om man krånglar till det för mycket blir det bara jobbigt.....
Tror också att det kan bli lite problem att se å höger om man har nån intill sig.....kanske får vrida pallstället lite.....
Banan enligt den blå linjen är c:a 210m !
Är väl i princip den sträckningen vi kört tidigare förutom att jag kortade in banan lite mot parkeringen till
+1 på den 
Det där ser bra ut. Det förra förslaget är lite för mycket. Det var bättre.Det behöver inte vara så avancerat.
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Tanken med extrasväng(en/arna) var väl mest för att få lång bana utan att behöva maxa hastigheten för ofta samt kanske få till någon doserad kurva utanför "ridbanan" jag ska dit i morrn och kolla läget, tar med pallstället och en pall så kan ja fota olika vinklar över banan från "förarplats".
Givetvis ska det finnas med i tanken att man ska se hela banan utan att någon hamnar i vägen, så jag får väl stå på knä med grabben bredvid och se om/vad som döljs hehe.
Den naturliga lutningen där tornet ska stå gör att ena sidan bör räcka med 3 meters stativ medan den andra får 4.1 meter, det jag saknar i nuläget är ett vattenpass modell längre!
Givetvis ska det finnas med i tanken att man ska se hela banan utan att någon hamnar i vägen, så jag får väl stå på knä med grabben bredvid och se om/vad som döljs hehe.
Den naturliga lutningen där tornet ska stå gör att ena sidan bör räcka med 3 meters stativ medan den andra får 4.1 meter, det jag saknar i nuläget är ett vattenpass modell längre!
- Dave
- Site Admin
Har både linjelaser och långpass här.....BajaGute wrote:det jag saknar i nuläget är ett vattenpass modell längre!
Det här värkar som det behöver en egen tråd. Sandhems ban laut.
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Kanske skulle dumpa en 2 bultad i morrn då och smidigt sno med mig dessa hjälpmedel innan jag beger mig till sandhålan, har jag tur blir de en liten sväng med skrotbajan oxå för Team ZiX del då givetvis eftersom jag inte har den i min ägo längre hahaha!Carbon-Dave wrote:Har både linjelaser och långpass här.....BajaGute wrote:det jag saknar i nuläget är ett vattenpass modell längre!
- Dave
- Site Admin
Eftersom vintern verkar hålla sig på avstånd, borde man väl ta vara på det och dra en repa snart igen ?
Är folk lediga i mellandagarna eller hur ser det ut ?
Abstinensen måste stillas nu......
Är folk lediga i mellandagarna eller hur ser det ut ?
Abstinensen måste stillas nu......
Jag är ledig till den 9:de
Jag är ledig till den 9´e med 
Har ledigt 29 och 30. Torsdag och fredag alltså..
Har svår abstinens bör tilläggas
Har svår abstinens bör tilläggas
Billös expertkommentator..
Oj jag har inte fixa mina bilar... så tyvärr jag kan inte med...
Får blir nästa gång!
Får blir nästa gång!
jag är ledig så ska ni köra sär jag på