Offroad LS bana i Stockholm
Re: Offroad LS bana i Stockholm
Kul för er,själv sitter man i fredagsköer!!!! Men imorgon är det dags.....hoppas jag!
Hur ser banan ut?
Hur ser banan ut?
Prestwich Makara 57"
Zen7
Zen7
Den ser bra ut. Alla vattenpölar och groppar är ifyllda. Lilla diket är utplanat. Bara och köra imorgonpalmen wrote:Kul för er,själv sitter man i fredagsköer!!!! Men imorgon är det dags.....hoppas jag!
Hur ser banan ut?
HPI Baja 5B SS
HPI Baja 5B FLUX "projekt Ultima"
Nu är banan körduglig inför imorgon om inte crossåkarna är där ikväll och river hela skiten...
Så imorgon kör vi på allvar... Jag måste iväg från ca 13.30 på kalas, så jag ska försöka vara på plats från ca 10...
Kom igen nu alla gasglada 08or. Nu ser vi till att få ett riktigt race.....

Så imorgon kör vi på allvar... Jag måste iväg från ca 13.30 på kalas, så jag ska försöka vara på plats från ca 10...
Kom igen nu alla gasglada 08or. Nu ser vi till att få ett riktigt race.....

Najs att ni fixat banan gör att man känner sig lite dum att bara åka dit å köra. ska se om jag får in lite däck i bilen till banan.
Kommer dit vid 12.30tiden tar med båda bilarna och hoppas på att gasa uta bara
HPI NOS-Edition 2.0 Baja 5B ojojoj standard
Inget att tänka på, du har ju md dig lite däck som vi kan ha nytta av..Nihlén wrote:Najs att ni fixat banan gör att man känner sig lite dum att bara åka dit å köra. ska se om jag får in lite däck i bilen till banan.
Grattis till din nya bil Björn..
- Benny Klimp
Ohoj, mina polare var och körde lite idag... då det kom några cross kids och sa att dom skulle köra cross där. Då ,ina polare sa att det ska ni inte för det är en rcbana och hotade lite med att vi har tillstånd från komunen. Vilket fick dom att åka därifrån Tillfälligt, efter en stund så kom en av snorpåsarna tillbaka och sa att dom ringt till kommunene "säkert" och att kommunen hade sagt att det var en motocrossbana det där ha ha ha.
När mina polare senare åkte därifrån så såg dom att det är lokala förmågor då ena crossen stod parkerad uppe vid glasmästaren vid rödljuset där man svänger in.
SÅ vi har ju ett problem, frågan é ju bara hurvida vi ska tackla detta och hur dom ska förstå, för en cross får ju enligt lag bara framföras på ett inhängat område.
När mina polare senare åkte därifrån så såg dom att det är lokala förmågor då ena crossen stod parkerad uppe vid glasmästaren vid rödljuset där man svänger in.
SÅ vi har ju ett problem, frågan é ju bara hurvida vi ska tackla detta och hur dom ska förstå, för en cross får ju enligt lag bara framföras på ett inhängat område.
Death, Destruction,Chaos, Filth and Greed.....
HPI BAJA 5B SS
Satans little helper.
HPI BAJA 5B SS
Satans little helper.
Ja om vi kunde få kommunen att sätta staket runt "vår" bandel (behöver ju inte vara så högt bara att man får problem att få in en cross på området) så skulle det ju vara löst... men i dagsläget är jag tveksam om kommunen lägger ner några större resurser på det området utan att Förening och övrigt är bildat och klart.
Men det är klart vid nästa kontakt med kommunen så kanske detta skulle nämnas att småglinen olagligen kör cross i området...
Stellan: tack!
Men det är klart vid nästa kontakt med kommunen så kanske detta skulle nämnas att småglinen olagligen kör cross i området...
Stellan: tack!
- Benny Klimp
Jo, precis.. tills dess så får vi väl försöka hålla dom borta så gott vi kan, är ju trist att dom förstör banan genom att förska bygga egna hopp osv, men det är ju kids.. med lite tur så försvinner dom väl snart när skolan börjar, då har dom väl inte lika mkt tid över längre....

Death, Destruction,Chaos, Filth and Greed.....
HPI BAJA 5B SS
Satans little helper.
HPI BAJA 5B SS
Satans little helper.
Tönkte nog lite som en åsna när jag skrev att jag kommer idag, menar givetvis imorgon, då det är 2 kalas att köra runt till idag..
Så jag är där imorgon från 10-11....

Så jag är där imorgon från 10-11....

Det är aldrig fel med lite kalas... eller jo när solen skiner och LS-banan väntar
ät lite bullar för oss som kör idag med
ät lite bullar för oss som kör idag med
Jag måste nog ställa in min körning idag. Däremot kommer jag nog bort till banan och kollar lite.
Vilken tid är ni där?
Vilken tid är ni där?
HPI Baja 5B SS
Jag drar hemifrån om några minuter... ska förbi jobbet å lasta några däck i bilen sen åker jag till banan så jag är nog där efter 12.30 skulle jag tro sen blir det nog gasa så länge det håller.
Man kanske skulle be kommunen sätta upp skyltar om att det är förbjudet att köra cross på området?
kom till banan vid 13tiden va några killar där med crossar som blivit bortsjasade av tidigare gasglada rckillar. Däcken la jag dit (sitter ihop med kabel) men man vet ju inte hur länge de får ligga kvar.
Bajan gick fint
dock några småproblem med bromsen (inre skivan lossnade).
så nu blire
Beetlen hände återigen samma sak bakre undre bärarmen lossnade och nu får jag f..n beställa en ny istället för att försöka laga.
Blev iaf ca 4h på banan idag. Underbart väder och trevligt folk (mötte ju kalleballe bla).
Tror inte att jag får ihop Bajan till i morgon och tror inte tjejen släpper iväg mig men har jag tur så kanske jag tar hojen förbi en sväng om det är någon som tar sig ut i morgon.
simma lugnt
Bajan gick fint
Beetlen hände återigen samma sak bakre undre bärarmen lossnade och nu får jag f..n beställa en ny istället för att försöka laga.
Blev iaf ca 4h på banan idag. Underbart väder och trevligt folk (mötte ju kalleballe bla).
Tror inte att jag får ihop Bajan till i morgon och tror inte tjejen släpper iväg mig men har jag tur så kanske jag tar hojen förbi en sväng om det är någon som tar sig ut i morgon.
simma lugnt
Vi kommer aldrig bli av med dessa crossåkare, kanske bättre att vi sluter strid med dem.
Om de ska köra där så ska de oxå vara med och fixa banan..