Offroad LS bana i Stockholm
Re: Offroad LS bana i Stockholm
Riktigt kul idag, trots pinjong problem (tror jag fixat till det nu).

Prestwich Makara 57"
Zen7
Zen7
Ska försöka komma ihåg att ta med radion nästa gång så jag slipper åka hem och hämta den. Tur att man bor rätt nära 
Mja har aldrig varit med om värre. Du sköt väl en 3-4 skruv.. Måste vara något fel.. Kolla att lagren sitter rätt och att klockan går i rätt mot drevet. Sedan en bra skruv.. Alt prova skruvmodden med att ta en längre skruv och dra i den från baksidan av klockan med låsbricka och mutter !!palmen wrote:Riktigt kul idag, trots pinjong problem (tror jag fixat till det nu).![]()
Kul att träffas...

felet var att pinjongen inte gick helt in mot klockan, nu har jag fått bort glappet helt, så nu är det bara att gasa igen. 
Prestwich Makara 57"
Zen7
Zen7
Gött att höra.. Då ser vi fram emot ett race inom kort?!!!palmen wrote:felet var att pinjongen inte gick helt in mot klockan, nu har jag fått bort glappet helt, så nu är det bara att gasa igen.
Bra!palmen wrote:felet var att pinjongen inte gick helt in mot klockan, nu har jag fått bort glappet helt, så nu är det bara att gasa igen.
HPI Baja 5B SS
HPI Baja 5B FLUX "projekt Ultima"
HPI Baja 5B FLUX "projekt Ultima"
Hjälpte min morbror att flytta idag, snålade till mig en spade med glasfiberskaft som vi kan ha på banan. Han ville inte ge mig fiskars spaden 
Ska nog spraya skaftet svart så den inte syns så bra när vi gömmer den
Ska nog spraya skaftet svart så den inte syns så bra när vi gömmer den
Lyfter din tråd så alla kan spana in bilderna..Boonzie wrote:Grymt med mycket folk, vi var väl 8 pers totalt?
Har rensat bilder och lagt upp på flickr (bläddra med piltangenterna)
Tack för ikväll grabbar![]()
-
Kalleballe
- Phone Number: 0709998877
Härliga bilder Boonzie. Det var grymt kul i fredags. Hoppas på fler tillfällen där så många kommer 
Stock HPI Baja 5T gryddad med lite uppdateringar.
Kunde inte hålla mig då jag missade gårdagens körning så jag drog till banan idag vid 16 tiden... denna gång blev dock 500m promenad ca 2km då jag valde fel spår
men väl framme så va ju det en strålande dag på banan.
Testade det man inte ska göra... hoppa för långt i platåhoppet landade strax innan den nya bansträckningen men bilen klarade sig utan några skråmor, lyckades även komponera ihop en film som går att titta på
http://youtu.be/r1lDNkPIgwY
Och så spelade jag in en som inte går att titta på... monterade kameran på bilen men skakningar och annat tillförde att man inte kan tyda hur banan går man blir bara allmänt åksjuk så jag besparar er från den.
Ett plus är att allt höll det enda som hände under körningarna var att hjulmuttrarna släppte lite och att främre krängningshämmaren hoppade ur ena fästet, bilen är ju dock inte helt optimal för puckeldelarna av banan vill gärna köra nosen i guppen. men roligt som
vare iaf.
Testade det man inte ska göra... hoppa för långt i platåhoppet landade strax innan den nya bansträckningen men bilen klarade sig utan några skråmor, lyckades även komponera ihop en film som går att titta på
http://youtu.be/r1lDNkPIgwY
Och så spelade jag in en som inte går att titta på... monterade kameran på bilen men skakningar och annat tillförde att man inte kan tyda hur banan går man blir bara allmänt åksjuk så jag besparar er från den.
Ett plus är att allt höll det enda som hände under körningarna var att hjulmuttrarna släppte lite och att främre krängningshämmaren hoppade ur ena fästet, bilen är ju dock inte helt optimal för puckeldelarna av banan vill gärna köra nosen i guppen. men roligt som
HPI NOS-Edition 2.0 Baja 5B ojojoj standard
Se där ja Björn, Visst är banan helt ok nu med nya hoppet?!! Om allt går som det ska här hemma funderar jag på att ta mig dit imorgon och gasa ur bilen lite..
Någon som är sugen på att köra???!
Någon som är sugen på att köra???!
Får ta med mig bilen nästa gång vi åker till Stockholm ser det ut som...
Ska öppna bilen och kolla vad som är trasigt, får jag ihop den så kommer jag =)
Enligt yr.no ska det regna lite... Skulle vara nice om man skulle hinna fixa till banan lite igen och sen få regn på det =)
Enligt yr.no ska det regna lite... Skulle vara nice om man skulle hinna fixa till banan lite igen och sen få regn på det =)
jag måste lyckas ta mig till banan och köra så att gräs och jord sprutar eller ska man säga bildelar sprutar
Bil: HPI Baja 5b/T SS(Bash and Trash)
Bil: HPI Baja 5b (The Leftover)
Båt: Faluga 120 26cc Zenoah
Radio: Futaba 4pl
Quadcopter:Hobbyking SK450
Bil: HPI Baja 5b (The Leftover)
Båt: Faluga 120 26cc Zenoah
Radio: Futaba 4pl
Quadcopter:Hobbyking SK450
En skruv bakom spur gear (precis brevid piniongen) hade åkt ut och svarvat lite tills det blev för mycket plast... Har hört att man ska använda loctite, kanske skulle dra ur tummen och fixa sånt
Aja, nu har jag ett lättat drev =)
Är huvudet dumt får bilen lida...

Är huvudet dumt får bilen lida...