Offroad LS bana i Stockholm

Sveriges alla LS träffar
Post Reply
Doorcracker
Phone Number: 0707102103

Re: Offroad LS bana i Stockholm

Post by Doorcracker » 18 Jul 2011, 21:20

Torsdag blir nog bra om inte alla låst sig ute på engång...
Jag kan fixa spade/skyffel ev 2st.

Och så är det väl bara att turas om att brassa trimmer.

När jag var och rekade lite runt banan så såg jag att det ligger en upp och ned vänd container vid puckelpisten
innan dosen vid starten ( lite rörigt kanske ) den skulle kanske göra en bra grund för ett förartorn men ett helvete att
flytta på.

Annars så skulle man kunna försöka fixa lite virke och gamla lastpallar och ankra ihop till en stadigare och högre
ståplats än däcken som ligger där idag.
Typ så här... Jobbigt att få dit pallarna utan släp och möjlighet att köra ända fram.
Image

Kanske kommunen har nåt "skräp" som ligger som vi kunde använda oss av som dom kunde "dumpa" vid banan.

Det bästa hade varit att få tag på nåt gammalt stallage.

Just my two cents...

Matte

Sponsor

Sponsor

Stelunex
Phone Number: 0738937679

Post by Stelunex » 18 Jul 2011, 22:27

Doorcracker wrote:Torsdag blir nog bra om inte alla låst sig ute på engång...
Jag kan fixa spade/skyffel ev 2st.

Och så är det väl bara att turas om att brassa trimmer.

När jag var och rekade lite runt banan så såg jag att det ligger en upp och ned vänd container vid puckelpisten
innan dosen vid starten ( lite rörigt kanske ) den skulle kanske göra en bra grund för ett förartorn men ett helvete att
flytta på.

Annars så skulle man kunna försöka fixa lite virke och gamla lastpallar och ankra ihop till en stadigare och högre
ståplats än däcken som ligger där idag.
Typ så här... Jobbigt att få dit pallarna utan släp och möjlighet att köra ända fram.
Image

Kanske kommunen har nåt "skräp" som ligger som vi kunde använda oss av som dom kunde "dumpa" vid banan.

Det bästa hade varit att få tag på nåt gammalt stallage.

Just my two cents...

Matte

Helt rätt Matte, Containern är inte helt fel, problemet är bara hur vi flyttar den.. :curse: Den står ju inge bra där den är nu tyvärr. Synd.. Men jag tror på att ankra ihop ett gäng med pallar uppe vid plattån. Samma skit där, svårt att få dit dem utan att kommun flyttar på stenarna..

Vi får helt enkelt se till att kladda ihop en förening så är mycket av problemen lösta.. :hammer:

Spade blir kanon, jag hugger med trimmer..

Stelunex

Post by Stelunex » 18 Jul 2011, 22:33

Jimmy wrote:
waqr wrote:Ta gärna lite mer film när ni kör nästa gång. Tycker det såg ut som ni har en riktigt trevlig bana. Jag och Jimmy (och säkert flera andra) kommer gärna upp och kör lite med er framöver :thumbsup:
Det gör vi absolut :thumbsup:

Ni är alltid välkomna, men det vet ni väl.. :thumbsup: :clap: Kalleballe har en Go pro som vi ska leka lite med när vi snyggat till banan.. :thumbsup:

Stelunex

Post by Stelunex » 19 Jul 2011, 08:54

Kollade in vädret nu och på torsdag ska det enligt klart.se ladda påmed en 26mm regn. Men imorgon onsdag ska det vara bra. Är det någon som kan fixa med banan imorgon?! Funderar på att ta mig dit och trimma av lite gräs samt snygga till de där hoppen... :hammer:

Dakeman

Post by Dakeman » 19 Jul 2011, 09:36

Jag håller på att göra en förenings hemsida för att visa kommunen att vi är seriösa. Den är nog klar nästa vecka. Om det är någon som är intresserad att hjälpa till så skicka ett PM.

// Dakeman
HPI Baja 5B SS
HPI Baja 5B FLUX "projekt Ultima"

Doorcracker
Phone Number: 0707102103

Post by Doorcracker » 19 Jul 2011, 09:37

Onsdag låter bra... jag är på, bara folk kan låta bli att låsa sig ute :hammer:
Vilken tid är det som gäller, jag slutar vid 5 tiden.

Stelunex

Post by Stelunex » 19 Jul 2011, 09:49

Dakeman wrote:Jag håller på att göra en förenings hemsida för att visa kommunen att vi är seriösa. Den är nog klar nästa vecka. Om det är någon som är intresserad att hjälpa till så skicka ett PM.

// Dakeman

Underbart Kalle.... :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Stelunex

Post by Stelunex » 19 Jul 2011, 09:51

Doorcracker wrote:Onsdag låter bra... jag är på, bara folk kan låta bli att låsa sig ute :hammer:
Vilken tid är det som gäller, jag slutar vid 5 tiden.
Det blir kanon, Jag är nog där lite tidigare och startar upp.. :thumbsup: Hoppas nu att 08orna ger fan i att låsa sig ute... :worship:

Dakeman

Post by Dakeman » 19 Jul 2011, 13:37

waqr wrote:Ta gärna lite mer film när ni kör nästa gång. Tycker det såg ut som ni har en riktigt trevlig bana. Jag och Jimmy (och säkert flera andra) kommer gärna upp och kör lite med er framöver :thumbsup:

Ni är mer än välkomna att komma och köra på banan! Vi får fixa till en riktig träff fram över :thumbsup:
HPI Baja 5B SS

Nihlén
Phone Number: 0706513973

Post by Nihlén » 19 Jul 2011, 16:21

Än så länge ser det ljust ut inför morgondagen... väntar hem lite prylar till bubblan så vill ju fåp ihop den med.
HPI NOS-Edition 2.0 Baja 5B ojojoj standard

Kalleballe
Phone Number: 0709998877

Post by Kalleballe » 19 Jul 2011, 18:54

Här händer det saker. Skitkul att fler hittar till banan. Jag har fått mina delar och tänkte sätta på dem imorgon under dagen. Förhoppningsvis får jag låna en bil runt 17.00 och då bränner jag direkt ut till banan. Tänkte trotsa vädret och köra på torsdag också. Lovat två polare med ungar att dom skulle få se bilen på riktigt. Det är ju ändå lite kul att se ungarnas stora ögon när dom får se bilen :D

@Dakeman. Vad för hjälp kan jag ge dig? Du får gärna använda filmen och eventuella bilder jag har till "hemsidan". Hör av dig kanske kan jag hjälpa till med något mer?
Stock HPI Baja 5T gryddad med lite uppdateringar.

Benny Klimp

Post by Benny Klimp » 19 Jul 2011, 21:09

Ohoj, var faktiskt och provade banan för första gången igår... vi hade lite knöl att hitta först. Men det berodde ju på att skylten hade ju vält och man gick ju blint och stirrade efter den :( Men tycker att banan var trevlig... tog ju en stund att lära sig lite då man aldrig kört bana förut, men det var sjukt kul.

Men sen så öppnade sig ju himlen och då var det bara packa ihop och knalla hemåt, men nått att släpa kärran mä kan ju vara ganska så skönt måste jag säg

Kurvorna var ju grymt härliga att stå på i när man fick in det lite ;=)

Mvh
Death, Destruction,Chaos, Filth and Greed.....

HPI BAJA 5B SS

Satans little helper.

Boonzie

Post by Boonzie » 20 Jul 2011, 01:45

Ska ni köra något eller bara röja? Om ni ska köra så drar jag nog förbi kontoret i Solna och norpar en pirra ;)

Dakeman: Du kan norpa bilderna jag la upp på flickr om du vill, säg till ifall du behöver större bara :)

Dakeman

Post by Dakeman » 20 Jul 2011, 08:16

Kalleballe wrote:
@Dakeman. Vad för hjälp kan jag ge dig? Du får gärna använda filmen och eventuella bilder jag har till "hemsidan". Hör av dig kanske kan jag hjälpa till med något mer?
Boonzie wrote:
Dakeman: Du kan norpa bilderna jag la upp på flickr om du vill, säg till ifall du behöver större bara :)
Att göra en riktig hemsida kommer tar så j...a lång tid. Gör gör alltid samma missbedömning. Jag började i stället med att göra en vanlig Google group sida med forum (aktuell info text). Mest för att vi ska samla alla aktiva och visa kommunen att vi är seriösa. Jag lånar gärna bild och film materialet.

// Dakeman
HPI Baja 5B SS

Dakeman

Post by Dakeman » 20 Jul 2011, 08:50

Benny Klimp wrote:Ohoj, var faktiskt och provade banan för första gången igår... vi hade lite knöl att hitta först. Men det berodde ju på att skylten hade ju vält och man gick ju blint och stirrade efter den :( Men tycker att banan var trevlig... tog ju en stund att lära sig lite då man aldrig kört bana förut, men det var sjukt kul.

Men sen så öppnade sig ju himlen och då var det bara packa ihop och knalla hemåt, men nått att släpa kärran mä kan ju vara ganska så skönt måste jag säg

Kurvorna var ju grymt härliga att stå på i när man fick in det lite ;=)

Mvh
Det är ju det där med regnet som är jobbigt när banan ligger 5min från bilen :) Roligt att ni var och kollade av banan iaf! Vi borde spika upp skylten i ett träd. :hammer:
HPI Baja 5B SS

Post Reply