Offroad LS bana i Stockholm

Sveriges alla LS träffar
User avatar
Doorcracker
Posts: 291
Joined: 26 Jun 2011, 08:26
Phone Number: 0707102103
Location: Bromma

Re: Offroad LS bana i Stockholm

Post by Doorcracker » 22 Oct 2013, 15:38

Den där tråden om Botkyrka MK så nämns det ju om en knatte crossbana, nån som vet om det fortfarande skulle kunna funka.. Södertälje vet jag inte om det kan bli möjligt att bygga på, det verkar ju osäkert med deras "hyreskontrakt".

Sponsor

Sponsor
 

User avatar
Apexsebbe
Posts: 45
Joined: 28 Oct 2013, 11:23
Location: Haninge

Re: Offroad LS bana i Stockholm

Post by Apexsebbe » 28 Oct 2013, 22:09

Doorcracker wrote:Den där tråden om Botkyrka MK så nämns det ju om en knatte crossbana, nån som vet om det fortfarande skulle kunna funka.. Södertälje vet jag inte om det kan bli möjligt att bygga på, det verkar ju osäkert med deras "hyreskontrakt".
Tror tyvärr att det inte är en jätte bra idé att köra på knatte bana. För dom gör en del spår de med, så det blir väldigt mycket slätande av bana för att köra. sedan så tar de upp väldigt mycket av helg tiderna. Sedan vet jag inte hur länge de får ha öppet på anläggningen.

Nä en plats på ca 5000kvm så skulle de gå bra att lösa en fin bana på. För när man ger sig in i en befintlig klubb så är det många du måste få med för att få göra något.

Får jaga någon bonde som har för mycket mark som man kan arrendera
Hpi Baja 5sc ss

huginen
Posts: 2113
Joined: 21 Apr 2011, 15:59
Phone Number: 0733642957
Location: Södertälje

Re: Offroad LS bana i Stockholm

Post by huginen » 28 Oct 2013, 23:11

Ute vid almnäs i södertälje finns det gott om mark som inte används till något i dagsläget , dock så är det kommunen som äger marken där ute och kummunen brukar ju inte va allt för rolig att ha att göra med speciellt inte när det gäller att få tillgång till en bit mark....

Men om ni vill kan jag försöka få fram lite info
Bil: HPI Baja 5b/T SS(Bash and Trash)
Bil: HPI Baja 5b (The Leftover)
Båt: Faluga 120 26cc Zenoah
Radio: Futaba 4pl
Quadcopter:Hobbyking SK450

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 16 guests